۱۳۹۸ فروردین ۱۲, دوشنبه

۱۱ _ اول زمین یا آسمان کدامیک زودتر آفریده شد ؟

 اول زمین یا اول آسمان؟ کدام یک زود تر آفریده شد؟ اول زمین و بعد آسمان (سوره 2 آیه 29)، اول آسمان و بعد زمین (سوره 79 آیه 27-30).
 آ یات : او خدايى است كه همه آنچه را (از نعمتها) در زمين وجود دارد، براى شما آفريد; سپس به آسمان پرداخت; و آنها را به صورت هفت آسمان مرتب نمود; و او به هر چيز آگاه است. (29) آيا آفرينش شما دشوارتر است‏ يا آسمانى كه [او] آن را برپا كرده است 27پوشش را برافراشت و آن را [به اندازه معين] درست كرد 28 و شبش را تيره و روزش را آشكار گردانيد 29 و زمین را بعد از آن غلتانيد 30
جواب : در هیچیک از آیات قرآن کریم نیامده که اول زمین آفریده شده یا آسمان و در آیات فوق نیز به هیچ عنوان اشاره ای به این نشده که اول اسمان خلق شده ویا زمین خلق شده در ایه اول بحث از خلق زمین و یا اسمان نیست بحث اینست که خداوند است که همه انچیزهایی که در زمین وجود دارد آفریده وانگاه به آسمان توجه کرد و این در حالیست که آسمان هم وجود داشته و آن را هفت آسمان برابر ساخته زیرا او بهر چیزی داناست پس در این ایه تقدم و تاخری برای آفرینش اسمان و یا زمین وجود نداردبرای فهم بهتررجوع کنید به سوره 41 آیه 9تا 12 را که درپاراگراف (5) این مقاله توضیح داده شده اما در ایه دوم هم بحث از خلقت مقدم و موخر بودن زمین و اسمان نیست وآیه اشاره به سوالی دارد که آیا آفرینش شما شدیدتر است یا آسمان که خدا ان را آفریده پوشش آن را بالا برده و شب و روز را در ان قرار داده وسپس زمینی را که وجود داشته غلطانیده همانطوریکه در ابتدا هم اشاره شد در هیچیک از آیات قرآن اشاره ای به اینکه اول کدامیک زمین یا اسمان آفریده شده وجود ندارد 8)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر