۱۳۹۸ فروردین ۱۲, دوشنبه

۱۴_ آیا قران ناقص است یا با جزئیات کامل است ؟


10) ناقص یا با جزئیات کامل؟ قرآن در جاهایی ادعا میکند که کامل است و تمامی جزئیات را دارا میباشد و هیچ چیز باقی نمانده است که در آن نباشد (سوره 6 آیه 38، سوره 6 آیه 114، سوره 12 آیه 11، سوره 16 آیه 89 و...) اما چیزهای بسیاری هستند که قرآن آنها را ناتمام باقی میگذارد، این نوشتار به مسئله شراب و شبهات موجود در قرآن میپردازد.

آیات : هيچ جنبنده‏اى در زمين، و هيچ پرنده‏اى كه با دو بال خود پرواز مى ‏كند، نيست مگر اينكه امتهايى همانند شما هستند. ما هيچ چيزرا در اين كتاب، فرو گذار نكرديم; سپس همگى به سوى پروردگارشان محشور مى ‏گردند. (38) (با اين حال،) آيا غير خدا را به داورى طلبم؟! در حالى كه اوست كه اين كتاب آسمانى را، كه همه چيز در آن آمده، به سوى شما فرستاده است; و كسانى كه به آنها كتاب آسمانى داده‏ ايم مى ‏دانند اين كتاب، بحق از طرف پروردگارت نازل شده; بنابر اين از ترديدكنندگان مباش! (114) گفتند اى پدر تو را چه شده است كه ما را بر يوسف امين نمى‏ دانى در حالى كه ما خيرخواه او هستيم 11 و [به ياد آور] روزى را كه در هر امتى گواهى از خودشان برايشان برانگيزيم و تو را [هم] بر اين [امت] گواه آوريم و اين كتاب را كه روشنگر هر چيزى است و براى مسلمانان رهنمود و رحمت و بشارتگرى است بر تو نازل كرديم 89
 جواب : باید توجه داشت قرآن کریم در ایات فوق به مبیین بودن و بیان کننده بودن خودش( یوسف ۱ ) و به مفصل بودن خودش برای هدایت بشر اشاره دارد ،( انعام ۱۱۴ ) و کافی بودن قران برای فهم حقیقت اشاره می کند ( عنکبوت ۵۱ )  در آیات دیگر قرآن به مومنان میفرماید فقط از انچه از جانب پروردگارتان بر شما نازل گردیده پیروی کنید و از هیچ اولیای دیگری غیر از آن پیروی نکنید(سوره 7 ایه 3) واین بخاطر مصون داشتن کلام خداوند ازخرافات و اباطیلی است که امروزه در باورهای مردم در گذشته وجود داشته و امروز هم وجود دارد و ارتباطی به فرامین خدا ندارد و احکام حرام بودن شراب و قمار هم در قرآن آمده و منظور مدعی از شبهات دیگر هم با توجه به اینکه به آنها اشارهای نشده روشن نیست و بیشتر به شعار شبیه است. 
در مورد حرام بودن خمر به لینک زیر رجوع کنید  
http://soalatequrani.blogspot.com/2013/11/20.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر