۱۳۹۸ فروردین ۱۲, دوشنبه

۷ _ فرشتگان چند بال دارند ؟

صحیح بخاری ادعا میکند که جبرئیل 600 بال داشت (جلد چهارم بخش 54 شماره 455) در حالی که قرآن در (سوره 35 آیه 1) میگوید فرشتگان 2، 3 یا 4 بال دارند.

آیات : ستايش مخصوص خداوندى است آفريننده آسمانها و زمين، كه فرشتگان را رسولانى قرار داد داراى بالهاى دوگانه و سه‏ گانه و چهارگانه، او هر چه بخواهد در آفرينش مى‏ افزايد، و او بر هر چيزى تواناست! (1)
 جواب : وقتی از قران حرف میزنیم و بخصوص از تضادهای قرانی روش علمی اینست که فقط از قران سند بیاوریم و نه از احادیثی که از نظر خود مسلمانان هم دارای مشکلات فراوانی میباشداما ترجمه آیه هم اشاره ای به تعداد بال ملائکه ندارند و در قرآن جناح فقط به معنی بال نیست و به معنی تمایل و نیرو و قدرت و پهلو بکار برده شده است 4)
الله چند روز برای نابودی قوم عاد نیاز داشت؟ یک روز (سوره 54 آیه 19) یا چندین روز (سوره 41 آیه 16، سوره 69 آیات 6-7). ما بر [سر] آنان در روز شومى به طور مداوم تند بادى توفنده فرستاديم 19

 آیات : پس بر آنان تندبادى توفنده در روزهايى شوم فرستاديم تا در زندگى دنيا عذاب رسوايى را بدانان بچشانيم و قطعا عذاب آخرت رسواكننده ‏تر است و آنان يارى نخواهند شد 16 و اما عاد به [وسيله] تندبادى توفنده سركش هلاك شدند 6 [كه خدا] آن را هفت‏ شب و هشت روز پياپى بر آنان بگماشت در آن [مدت] مردم را فرو افتاده مى ‏ديدى گويى آنها تنه‏ هاى نخلهاى ميان تهى‏ اند 7
جواب :در هیچ یک از آیات فوق در قرآن نگفته یک روزدر ثانی این سوال بسیار غلط است که الله چند روز برای نابودی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر