۱۳۹۸ فروردین ۱۲, دوشنبه

۳۷ _ پسر نوح چه شد ؟

پسر نوح چه شد؟ با توجه به (سوره 21 آیه 76) نوح و خانواده اش از طوفان نجات یافتند و (سوره 37 آیه 77) اعلام میکند که تخم و ترکه نوح نجات یافتند و (سوره 11 آیه 42-43) میگوید که پسر نوح نابود شد. و نوح را [ياد كن] آنگاه كه پيش از [ساير پيامبران] ندا كرد پس ما او را اجابت كرديم و وى را با خانواده‏اش از بلاى بزرگ رهانيديم 76
آیات : و [تنها] نسل او را باقى گذاشتيم 77 و آن [كشتى] ايشان را در ميان موجى كوه ‏آسا مى ‏برد و نوح پسرش را كه در كنارى بود بانگ درداد اى پسرك من با ما سوار شو و با كافران مباش 42 گفت به زودى به كوهى پناه مى‏ جويم كه مرا از آب در امان نگاه مى‏ دارد گفت امروز در برابر فرمان خدا هيچ نگاهدارنده‏ اى نيست مگر كسى كه [خدا بر او] رحم كند و موج ميان آن دو حايل شد و [پسر] از غرق‏ شدگان گرديد و نوح پروردگار خود را آواز داد و گفت پروردگارا پسرم از كسان من است و قطعا وعده تو راست است و تو بهترين داورانى 45 فرمود اى نوح او در حقيقت از كسان تو نيست او [داراى] كردارى ناشايسته است پس چيزى را كه بدان علم ندارى از من مخواه من به تو اندرز مى‏ دهم كه مبادا از نادانان باشى 46 گفت پروردگارا من به تو پناه مى‏ برم كه از تو چيزى بخواهم كه بدان علم ندارم و اگر مرا نيامرزى و به من رحم نكنى از زيانكاران باشم 47
جواب : اگر به همین (سوره 11آیات 42تا 45) که به آن اشاره هم شده توجه کنیم پاسخ را یافته ایم زیرا خدا به نوح میفرماید که او (پسر نوح )عملش صالح نبوده و جزو خانواده واهل تو نيست در قرآن قرابت و خویشاوندی انسانها بر مبنای ایمانشان است نه به قومييت و خانواده هایشان و پسر نوح هم استثنا نیست و در قرآن جزو خانواده نوح نیست
34

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر