۱۳۹۸ فروردین ۱۲, دوشنبه

۲۶ _ موسی و انجیل

 موسی و انجیل؟ مسیح بیش از 1000 سال بعد از موسی به دنیا آمد اما در (سوره 7 آیه 157) الله در مورد انجیلی که به مسیح داده شده است با موسی صحبت میکند.
آیات : همانان كه از اين فرستاده پيامبرمردمی كه [نام] او را نزد خود در تورات و انجيل نوشته مى ‏يابند پيروى مى ‏كنند [همان پيامبرى كه] آنان را به كار پسنديده فرمان مى‏ دهد و از كار ناپسند باز مى ‏دارد و براى آنان چيزهاى پاكيزه را حلال و چيزهاى ناپاك را بر ايشان حرام مى ‏گرداند و از [دوش] آنان قيد و بندهايى را كه بر ايشان بوده است برمى‏ دارد پس كسانى كه به او ايمان آوردند و بزرگش داشتند و ياريش كردند و نورى را كه با او نازل شده است پيروى كردند آنان همان رستگارانند 15
 جواب : اینجا صحبت از محمد است که نامش در تورات و انجیل آمده و فقط در این آیه نیست آیات دیگری هم در قرآن آمده که به ذکر یکی از آنها بسنده میکنم (سوره61آیه6) و (به ياد آوريد) هنگامى را كه عيسى بن مريم گفت: «اى بنى اسرائيل! من فرستاده خدا به سوى شما هستم در حالى كه تصديق‏ كننده كتابى كه قبل از من فرستاده شده ( تورات) مى ‏باشم، و بشارت ‏دهنده به رسولى كه بعد از من مى‏ آيد و نام او احمد است!» هنگامى كه او ( احمد) با معجزات و دلايل روشن به سراغ آنان آمد، گفتند: «اين سحرى است آشكار»! (6) واین آیات نشان می دهد که تمام کارهای خدا بر اساس محاسبه و تدبیر است مانند حرکت اجرام که از میلیاردها سال پیش محاسبه شده و اینک انجام می پذیرد اما این چه ربطی با تضاد داشت که طرح شد ؟ خواننده ی عزیزخودش قضاوت کند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر