۱۳۹۸ فروردین ۱۲, دوشنبه

۱۰ _ آفرینش سریع بود یا کند ؟

 آفرینش سریع بود یا کند؟ الله آسمانها و زمین را در 6 روز آفریده است (سوره 7 آیه 54) و مسلمانانی که میخواهند به قرآن چهره علمی بدهند میگویند این 6 روز منظور 6 دوره است، اما (سوره 2 آیه 117) میگوید که "الله به صورت آنی خلق میکند"
 
آیات : هستى بخش آسمانها و زمين اوست! و هنگامى كه فرمان وجود چيزى را صادر كند، تنها مى‏ گويد: «موجود باش!» و آن موجود مى ‏شود. (117)
 جواب : همانگونه که درپارگراف 3 با عنوان اختلاف عددی بیشتر همین سوالات پاسخ داده شد زمان امریست نسبی و فقط مخلوقات هستند که در قالب زمان و مکان می گنجند و برای خدای خالق زمان تاثیری ندارد (رجوع کنید به جواب  سوال 3)
 برای فهم بیشتر مثالی میزنم خدا به انسان می گوید موجود شو و انسان موجود میشود مانند عیسی و یحیی که گفت بشو پس شد ما كان لله ان يتخذ من ولد سبحانه اذا قضى امرا فانما يقول له كن فيكون (35) هرگز براى خدا شايسته نبود كه فرزندى اختيار كند! منزه است او! هرگاه چيزى را فرمان دهد، مى‏ گويد: «موجود باش!» سپس موجود مى ‏شود! (35)اما آیا عیسی از مادر متولد نشد و در کودکی شروع به رشد نکرد از ابتدای سوره مریم(سوره 19آیه 1 تا 36)داستان تولد و موجود شدن یحیی و عیسی در این آیات توضیح داده شده در اینجا هم میبینیم که ما در محدوده زمان محصوریم ودر اشتباه اما کلام قرآن بی عیب و نقص است 7)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر